BIMAX

Trucuri pentru o recuperare ușoară

Deși te poți simți destul de gri în perioada postoperatorie bimax, există lucruri care te pot ajuta să fii mai bine, să îți facă viața mai ușoară și să te ajute să te recuperezi mai repede.

Să înceapă lista:

Bea multă apă. În perioada imediată operației deshidratarea se va resimți mult. Apa contribuie mult la starea de bine, la digestie și te ajută să nu ai dureri de cap.

Nu uita de crema hidratantă pentru buze și pentru față.

Masează fața. Ajută la dezimflamarea rapidă a edemului, iar eu dacă aș da timpul înapoi aș face asta mai conștiincios.

Fără țigări. Asta nu e truc, e o indicație clară, dar îl încadrez la recuperare rapidă. Din ce am înțeles, este total interzis după, și recomandat să te lași cu câteva zile înainte de operație. Dacă ești fumător înrăit și nu crezi că poți trăi fără, să știi că pe lângă faptul că o să-ți lase un gust groaznic care nu poate fi îndepărtat ușor, fumatul întârzie vindecarea rănilor pentru că reduce fluxul sanguin la nivelul țesutului și poate cauza chiar infecții urâte.

Fără alcool. Pe lângă asocierea cu medicamentele, afectează sistemul imunitar, poate stimula sângerarea. Chiar dacă îți dorești, e un NU-NU.

Exersează vorbitul. Nu o să fii înțeles mereu și posibil să te enervezi, dar antrenează-te cu sârg.

Exersează băutul din pahar. Dacă nu ești foarte amorțit, încearcă să bei din pahar cât mai curând ca să nu depinzi mereu de vreun dispozitiv. Îți va crește încrederea în sine și vei vedea luminița de la capătul tunelului.

Plimbări în aer liber. Ajută mult la starea de spirit, la drenajul limfei, la dezinflamare, la digestie. Nu îți da voie să stai în pat toată ziua. Imediat cum te simți mai bine, cum ar fi din a doua, a treia zi, mișcă-te cât poți. După externare încearcă să ieși la plimbare în fiecare zi. Eu făceam o plimbare scurtă dimineața și una seara.

Program de somn. Creează o rutină. Ar fi ideal să ai o oră de culcare, să nu te apuce căscatul pe nas. În cazul meu, deși dormeam în reprize ziua, noaptea îmi venea somnul foarte ușor și o luam de la capăt fresh.

Duș. Un duș scurt te relaxează, te ajută să dormi mai bine, dar și să respiri mai bine! Cred că aburul de la duș funcționează ca un umidificator. Că veni vorba de respirat mai ușor, am văzut pe blogurile străine mulți pacienți care apelează la umidificatoare pentru a-și desfunda nasul după operație. Pare a fi o variantă ajutătoare. Am înțeles că băile lungi, în cadă, nu sunt recomandate pentru că dilată vasele de sânge.

Activități casnice, hobby-uri. Ajută să îți ții mâinile și mintea ocupate. După ce am ajuns în București și am stat acasă încă o săptămână, pe lângă seriale, cărți și pui de somn, mi-am sortat hainele, am împerecheat ciorapi. 🙂 Aș fi croșetat dacă aș fi știut cum.

Reintegrare în viața socială. M-am întors la muncă după două săptămâni. Reluarea activităților normale ajută mult la o recuperare rapidă. Zăcutul în pat mai mult de câteva zile nu contribuie deloc la sănătatea corpului și a minții. Lucrurile obișnuite unei vieți normale, cumpărături, ieșiri cu prietenii, o zi scurtă de muncă, îți aduc beneficii mari.
Deși încurajez asta, cred că fiecare dintre noi se recuperează diferit și ritmul variază. Nu pune presiune pe tine dacă ți-ai propus să te întorci la școală sau la muncă după două trei săptămâni. Cu siguranță uneori este nevoie de mai mult, mai ales dacă ai un job/activități care necesită vorbit, așa că acest timp este flexibil.

Evitarea zonelor aglomerate. Eu am considerat un risc pentru lovirea în zona feței, așa că am evitat metroul sau autobuzul în orele de vârf, protestele, concertele. Cred că este o perioadă în care este interzis și sportul, lucru despre care nu prea m-am interesat.

Exerciții pentru musculatură. Ascultă indicațiile chirurgului și fă exercițiile des. Notează undeva la vedere ca să nu uiți.

Nu pune presiune pe tine. Tocmai ai trecut printr-o operație dificilă, așa că e nevoie să îți dai timp să te obișnuiești cu noul. De-abia după șase luni vei vedea rezultatul final – fața, mușcătura, amorțeala, umflăturile.

Nu în ultimul rând, încurajează-te. Ești curajos, ești puternic, ai reușit să faci un lucru care te înfricoșa sau pe care l-ai amânat atât. Ai răbdare cu tine!

Tu ai un truc nou de pus în listă?

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.