Din viata Travel

Am primit despăgubire 250€ de la Wizzair

Între 2017-2018 am făcut mai multe zboruri la Cluj, unele cu Wizzair.
La început totul era super, am nimerit fix când s-au lansat aceste zboruri low cost și le-am folosit la maximum, rapide, prețuri mici.

Gluma s-a îngroșat – au început să aibă întârzieri

În mai 2018, după o zi de oboseală în care mă plimbasem pe la medici, aveam zbor spre București. Am fost anunțată că va avea o întârziere de o oră, și încă o oră, de încă o jumătate de oră, plus încă o oră. Mai fuseseră alte dăți în care aveau întârzieri mici, dar care contează pentru un zbor de 50 de minute.

Am primit Bake Rolls și apă, și nici măcar o scuză.

Ce am făcut

Cum cu un om stresat și obosit nu te pui, am vrut să fac plângere. Informațiile pe care le-am găsit au fost mult mai valoroase.

PASAGERII TRANSPORTULUI AERIAN AU SUPER MULTE DREPTURI!! Despre care habar nu aveam și țin să mulțumesc Uniunii Europene. :))

“Dacă ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri, cu excepția cazului în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare.”

Am ajuns cu trei ore și jumătate întârziere, la miezul nopții, nu pentru că ar fi fost vreo furtună, ci pentru că nu aveau suficiente aeronave și a trebuit să așteptăm să ajungă una de pe alt zbor. Deci mă încadram la despăgubiri.

Cum le-am primit

Ca să le obțin, am căutat pe cineva să mă ajute/intermedieze, și am găsit AirHelp. Am introdus codul zborului, am aflat că zborul este eligibil.

eligibil

Apoi am pus toate facturile, biletele, mesajele și dovezile pe care le aveam. Totul online, iar pe timpul procesului nu am vorbit cu nimeni direct, nici la telefon, nici pe vreun chat. Urma să plătesc un comision la sfârșit.

acte airhelp

Au acționat juridic cererea (după ce au încercat să rezolve direct), mi-au comunicat că o să dureze de la câteva luni până la un an și că până în momentul respectiv, câștigaseră 98% din cereri.
Ei au plătit avocatul și cheltuielile de judecată, iar eu urma să plătesc o taxă numai dacă era câstigat cazul meu. Deci două taxe în total, una pentru serviciul în sine, și alta pentru judecată. Când nu ridici un deget, tot e convenabil.

Foarte ușor, foarte transparent.

compensatie airhelp

În fiecare lună, timp de un an și ceva, am primit înștiințarea asta prin email:

“(…)Acesta este doar pentru a-ți aminti că ne luptăm în continuare pentru cazul tău prin acțiune legală. Vom continua să îți trimitem înștiințări lunar, astfel încât să nu uiți că suntem profund implicați în cazul tău.

Se poate întâmpla să fii contactat direct de către compania aeriană pentru a rezolva cazul. În această situație, te rugăm să ne informezi și să ignori compania aeriană. De obicei, aceștia încearcă să scape prin plata unei sume mult mai mici decât ți se cuvine.

De îndată ce rezultatele acțiunii noastre legale sunt clare, îți vom oferi o actualizare corespunzătoare.

Cu prietenie,
AirHelp”

Pe la sfarșitul lui 2019 am aflat că e cu succes!

“(…)Felicitări! Vei primi bani.

Suntem încântați să te anunțăm că solicitarea ta a ieșit învingătoare după o acțiune în justiție. Wizz Air te va despăgubi cu 500 € pentru călătoria ta perturbată.

Răbdarea ta a fost răsplătită. Vei primi despăgubiri pentru călătoria ta întreruptă. Vei primi în curând un mesaj pentru a afla care este cea mai bună modalitate de a-ți transfera banii.

Îți reamintim ca vom deduce onorariul pentru acțiunea în justiție din despăgubirea ta, pe lângă taxa de servicii.(…)”

De atunci a mai durat ceva, probabil că Wizzair nu e rapid din mai multe puncte de vedere.

Scriu acest articol în septembrie 2020 ca să anunț că am primit banii :)) După doi ani și câteva luni, fix înainte de ziua mea.

sms payment airhelp

M-au anunțat prin sms și mail, am intrat pe un link, mi-am pus codul Iban și am primit banii în două zile.

Vreau să îmi amintesc mie și cui mai citeste, că avem drepturi pe care uneori trebuie să le descoperim și să le cerem cu japca, și că speranța moare ultima.

case closed airhelp

Thumbs up, AirHelp! Ce idee super!

Bineînțeles că procesul se poate face și cu alte companii de acest gen, dar și pe cont propriu, pentru cine are chef și energie și nu vrea să dea comisioane.
Timpul nu e pierdut, regulamentul respectiv spune că poți cere despăgubiri pentru zboruri cu probleme (anulate, suprarezervate, întarziate, etc) din ultimii trei ani.

XOXO

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.